Fælles animationsstrategi
Hospitalsenhed Midt og Viborg Kommune har sammen lavet en fælles animationsstrategi med Novo Nordisk som sponsor og projektpartner. Formålet med strategien er, at gøre det lettere at forstå informationer fra hospital og kommune.
Førende indenfor nytænkende formidling

Hospitalsenhed Midt og Viborg Kommune ønsker at være førende inden for nytænkende sundhedsformidling og sætte nye standarder for, hvordan sundhedsfaglig vejledning og information stilles til rådighed på nye, visuelle måder.
Der er blevet udviklet mange film på baggrund af strategien. Filmene er samlet i animationsbiblioteket på viborg.dk.
Dokumenteret effekt
Der er indsamlet systematisk viden fra produktionsprocesserne i en fælles vidensopsamling. Vidensopsamlingen har bl.a. med forskning dokumenteret, at animationer kan være meget simple og samtidig have den ønskede effekt hos modtageren. Derved kan der skabes mere animation for de samme midler.
Erfaringerne fra de første faser samt vidensopsamlingen er samlet i en how-to-guide med konkrete værktøjer i forhold til, hvordan der arbejdes bedst og mest effektivt med borgerrettet animation.